Proč při nehodě vznikl tak velký požár? Kamion při srážce prorazil palivové nádrže vlaku

Nehoda nevídaných rozměrů a průběhu dnes dopoledne zastavila provoz ve východní části Olomouce. Podle nových informací je už zřejmé, proč na místě okamžitě vypukl tak veliký požár, doprovázený i explozemi, a zřejmý je už asi i viník nehody. Odstraňování následků se protahuje. Výluka na trati byla postupně prodloužena prozatím do 22. hodiny. Vlaky na dalším úseku trati na Krnov nabírají zpoždění až 40 minut.

Foto: České dráhy

„Hlášení o události jsme přijali v 8:22 minut na krajské operační a informační středisko s tím, že všechna tři vozidla po dopravní nehodě vzplála. Rychlé rozšíření plamenů způsobilo proražení palivové nádrže vlakové soupravy,“ vysvětlila tisková mluvčí HZS Olomouckého kraje Lucie Balážová.

„Z dosavadního prověřování vyplývá, že řidič kamionu cizí poznávací značky, převážející kovové součástky k nábytku, přijel k železničnímu přejezdu zřejmě ve směru od Hodolan. Přesnou příčinu dopravní nehody kriminalisté i nadále zjišťují. Způsobená škoda byla předběžně vyčíslena přes 25 milionů korun. Strojvedoucí se podrobil dechové zkoušce a orientačnímu testu na drogy s negativním výsledkem. U řidiče nákladního auta byl za tímto účelem proveden odběr biologického materiálu,“ uvedla mluvčí policie Petra Vaňharová. Kamion měl polskou registrační značku.

Po příjezdu hasičů na místo už bylo asi 30 cestujících z hořícího vagónu evakuováno. „Ihned jsme zahájili hasební práce. Souběžně jsme poskytli první pomoc pěti osobám, následně jsme je předali do péče zdravotnické záchranné služby,“ doplnila za hasiče Lucie Balážová.

Škody jsou okolo pětadvaceti milionů korun | Foto: redakce

Na místě zasahovalo osm jednotek hasičů, olomoučtí profesionálové spolupracovali s kolegy ze SŽ, kteří měli na starost nakolejení poškozené soupravy a zprovoznění železniční trati i komunikace. Zasahovala profesionální jednotka ze stanice Olomouc se speciální technikou, kolegové ze SŽ Přerov a SŽ Ostrava s drážní technikou a jednotky SDH Olomouc-Chválkovice, Olomouc-Černovír, Hlubočky, Velká Bystřice a Bohuňovice.

S komplikacemi musí nadále počítat cestující na železnici i v MHD

Pro vlaky regionální dopravy je zajištěna náhradní autobusová doprava v úseku Olomouc hl.n. - Velká Bystřice (Hlubočky) a zpět, stanici Hrubá Voda a zastávku Hrubá Voda nelze autobusem obsloužit. Za úsekem s náhradní autobusovou dopravou se zvyšuje zpoždění následovně: u vlaků ve směru Hrubá Voda - Velká Bystřice - Olomouc hl.n. o cca 5 - 15 minut, u vlaků ve směru Olomouc hl.n. - Velká Bystřice - Hrubá Voda o cca 10 - 40 minut. Důvodem je nižší počet souprav v úseku Hrubá Voda - Velká Bystřice.

Měnit se musí i provoz olomoucké MHD. Odklízecí práce v místě nehody budou pokračovat do pozdních nočních hodin. Termín obnovení tramvajové dopravy bude možné určit až po odklizení všech vozidel z místa nehody a po kontrole stavu tramvajové trati a trolejového vedení. Náhradní autobusová doprava X bude po zbytek dnešního dne ukončena na zastávce Husův sbor. Zastávky Bělidla, Pavlovická a Pavlovičky nejsou obsluhovány. Od zítřejšího rána předpokládá Dopravní podnik města Olomouce nasazení náhradní autobusové dopravy po celém úseku tramvajové trati. Tramvajová linka číslo 4 je ukončena na zastávce Fibichova.

  

Rozsah poničení vlaku i kamionu je mimořádný  

Kamion přijel z Polska

Požár byl viditelný zdaleka



INZERCE
Ostrov realit Ostrov realit

Názory k článku

Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.



INZERCE
Jarní Flora Olomouc
INZERCE
Chata Kouty