Děti jako průzkumníci, konstruktéři robotů i vynálezci. Pevnost poznání a nové vědecké kroužky

Pro zvídavé děti, které mají rády přírodu, vesmír nebo nejnovější technologie, otevírá Pevnost poznání Přírodovědecké fakulty Univerzity Palackého v Olomouci nové odpolední vědecké kroužky. Konají se v olomouckém science centru a jsou určeny pro děti od 5 do 14 let.

Foto: archiv Pevnosti poznání

V Pevnosti poznání je na výběr Malý vědec, Laboratoř poznání, Laboratoř experimentů, Vědecká výtvarka, Astronomie a robotika, Klub nadaných dětí, Kutílna nebo Bastlíři, úplně poprvé se otevírá také kroužek Průzkumníci.

„Děti u nás objeví tajemství přírody, podívají se do vesmírných dálek, vyzkouší si chemické a fyzikální pokusy, vyrobí například lego robota, rozsvítí diodu nebo vyřeší zapeklité matematické šifry,“ popsala koordinátorka vědeckých kroužků Klára Češíková z Pevnosti poznání.

Nový kurz Průzkumníci spojuje jedinečným způsobem historii a geografii. „Budeme se věnovat tématům: oheň, voda, vítr a země. Prozkoumáme naši současnost a minulost za využití moderních technologií,“ upřesnila lektorka. Na účastníky čeká pestrý program. Vyrobí si vlastní sopku nebo mini čističku vody, vyzkoušejí si práci s termokamerami, budou se věnovat problematice požárů, ale také tomu, jaké škody v krajině mohou způsobit povodně. Naplno využijí zázemí a exponáty expozice Živá voda, které se těchto témat týkají.

Pohyblivé nebo svítící výrobky

Minulý školní rok chodil do Kutílny devítiletý Jan Nemrava, kterému se kroužek tak líbil, že v letošním roce se chce do Pevnosti poznání vrátit. „Syn byl nadšený, protože od malička hrozně rád cokoliv vyrábí. A v dílnách Pevnosti poznání se své oblíbené aktivitě mohl věnovat pravidelně a vždy si odnesl domů něco na památku – výrobek se třeba pohyboval nebo svítil. Takže super!“ řekla maminka Veronika Prášilová.

Odpolední zájmové kroužky trvají hodinu a půl a součástí některých aktivit jsou i návštěvy jednotlivých expozic science centra nebo prohlídka špičkových laboratoří Univerzity Palackého. Registrace je možná zde na webu Pevnosti poznání.

Foto: Pevnost poznání, Adam Mráček

Centrum popularizace Pevnost poznání Přírodovědecké fakulty Univerzity Palackého v Olomouci sídlí v unikátně zrekonstruované, památkově chráněné budově velkého dělostřeleckého skladu z roku 1857. Prostřednictvím expozic, dílen, laboratoře a digitálního planetária zde zaměstnanci a studenti univerzity zábavnou a hravou formou přibližují dětem i dospělým vědecké poznatky i historická fakta

Ostrov realit Ostrov realit

Názory k článku

Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.

Jarní Flora Olomouc