Šest tisíc SMS za první měsíc. Co řidičům při placení parkovného nejčastěji nefungovalo?

Středa, 2.8.2017

Už měsíc mají řidiči v Olomouci možnost zaplatit parkovné prostřednictvím SMS. Za tento první měsíc se tak stalo skoro v šesti tisících případů. Lidé se při placení přes SMS potýkali také s řadou problémů a chyb. Jak jste na tom vy? 

Od zavedení této služby bylo odesláno celkem 5 893 SMS. Vzhledem k tomu, že se o státních svátcích a o víkendech neplatí poplatek za parkování, činí průměr (za devatenáct pracovních dní) celkem 310 SMS za den. Přitom zhruba v polovině měsíce byl průměr něco přes 250 SMS, takže lze konstatovat, že služba si našla své uživatele. Ve městech, kde je tato služba k dispozici delší dobu, je podíl parkovného, zaplaceného přes SMS, kolem deseti procent, a lze tedy předpokládat, že k tomuto stavu dojdeme v Olomouci také. 

 

A na jaké dotazy ohledně SMS parkovného strážníci nejčastěji odpovídají?

  1. Nelze odeslat Premium SMS.

Službu máte blokovanou u svého operátora (nejčastěji u služebních SIM karet).

  1. Nepřišla mi potvrzovací SMS.

Zadali jste SMS ve špatném tvaru. Správný tvar je OL mezera 1 mezera Registrační značka vozidla (např. OL 1 0M01234). Před odesláním si zkontrolujte zejména správnost zadané registrační značky vozidla.

  1. Chci zaplatit parkovné na více hodin.

Při placení parkovného na více hodin je nutné dodržet následující postup (např. na 2 hodiny):

1.      zaslat SMS zprávu ve správném tvaru na číslo 902 66

2.      počkat na potvrzovací SMS od poskytovatele služby

3.      opět zaslat SMS zprávu ve správném tvaru na číslo 902 66 a počkat na její potvrzení

4.      tímto je parkovné zaplaceno na 2 hodiny

V případě předplacení na více hodin opakovat bod číslo 3.

Více informací o SMS parkovném najdete na https://parkovani.olomouc.eu/

Foto: MMOL

Autor: 
(red)