AKTUALIZOVÁNO: Měla to být chlouba železnice. Teď je z ní bolehlav

Nedávno elektrizovaná trať z Olomouce do Šumperka přes Uničov se potýká s vážnými technickými problémy. Může za ně ETCS, automatický systém, který má dohlížet na bezpečnost trati. Trpí ale poruchami a občas na dálku zastavuje jedoucí vlaky. Na problém upozornil server zdopravy.cz a přiznaly ho i České dráhy.

Problémy na trati z Olomouce do Šumperka se kupí. Navíc jsou značně nepříjemné i pro cestující, například když vlak začne samovolně prudce brzdit. Foto: Rejdakce

„Vlivem závady na traťovém zabezpečovači ETCS dochází ke zpožďování vlaků o 10 až 30 minut,“ uvedl před časem železniční dopravce na svém webu. Potíže ostatně potvrdil i krajský koordinátor dopravy. Také on cestující upozornil na častá meškání spojů. „Děje se tak primárně vlivem výpadků zabezpečovacího zařízení ETCS, jehož provoz je stále v pilotním a testovacím režimu. Jeho nespolehlivost řeší zástupci příslušných železničních subjektů v ČR,“ uvedl Koordinátor integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje. 

Vlaky samy brzdí

Trať z Olomouce do Šumperka je první v Česku, která je řízena výhradně pomocí ETCS. Problémy, které provoz tohoto systému způsobuje, se kupí. Navíc jsou značně nepříjemné i pro cestující. ETSC například už několikrát způsobil to, že rozjetý vlak začal prudce brzdit, aniž by k tomu měl zjevný důvod. Jindy zase došlo k samovolnému zastavení jedoucí soupravy.

„Problémy v souvislosti s ETCS evidujeme na Uničovce dlouhodobě. Všechny poruchy aktivně řešíme se Správou železnic, která ETCS instaluje. Jsme také v kontaktu s Olomouckým krajem a o vývoji situace jej pravidelně informujeme. Výpadky mají dopad především na plynulost provozu a komfort cestujících. Je proto v zájmu všech stran situaci vyřešit co nejdříve,“ upřesnila Vanda Rajnochová, mluvčí Českých drah. 



INZERCE

Názory k článku

Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.



INZERCE
Chata Kouty