Olomoucká MHD bude mít devět nových nízkopodlažních tramvají

Devět nových plně nízkopodlažních tramvají s oboustranným odbavováním cestujících bude jezdit v Olomouci. Vozy budou vybaveny novinkami v oblasti technologií a bezpečnosti, včetně klimatizace. Vedení olomouckého dopravního podniku už na nové tramvaje podepsalo kupní smlouvu.

Foto: DPMO

Vítězem veřejné zakázky na výrobu tramvají se stala společnost Pragoimex s vozy typu EVO1/o. Tento typ vozu už cestující v Olomouci dobře znají, jedná se o stejné tramvaje, které nyní jezdí s evidenčními čísly 121, 122, 123 a 124. Dodavatel má na výrobu a dodání vozů dva roky.

„Předmětem veřejné zakázky byl nákup vozů s oboustranným odbavováním cestujících, jsou to tramvaje, které primárně potřebujeme na provoz trati na Nové Sady, kde není na konci smyčka na obracení vozů. Tento typ tramvají je pro nás ale výhodou i při rekonstrukcích stávajících tratí. Díky oboustranným soupravám bylo možné v nedávné době například zachovat částečný tramvajový provoz v centru města při budování mostu na Masarykově třídě,“ informoval Jaroslav Michalík, předseda představenstva Dopravního podniku města Olomouce. „Vozy budou vybaveny klimatizací, automatickým systémem sčítání cestujících a také vyhřívanými sedačkami, které jsme minulý rok zkušebně instalovali do dvou vozů a cestující si je chválí,“ zdůraznil.

Tramvaje EVO1/o jsou vybaveny celkem sedmi dveřmi, čtyřmi na pravé straně a třemi na levé straně tramvaje s možností otevření ve směru jízdy pouze na pravé straně. Kapacita tramvají EVO1/o je 27 sedících a 85 stojících cestujících. „Vozy jsou plně nízkopodlažní, mají klimatizaci a umožňují nabíjení elektronických zařízení prostřednictvím USB zásuvek. Interiér chrání nástřik nanotechnologií proti zápachu a bakteriím a ochranná folie proti vandalismu,“ doplnila mluvčí dopravního podniku Anna Sýkorová.

Pořizovací cena devíti vozů je 314,5 miliónů korun a náklady na servis vozů po dobu čtyř let budou 14,7 miliónů korun. 81 procent uznatelných nákladů z pořizovací ceny pokryje dotace z Integrovaného regionálního operačního programu.



INZERCE

Názory k článku

Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.



INZERCE
Chata Kouty