„Tato stavba by měla významně ulehčit přetížené vozovně v Koželužské ulici a také lépe ochránit naše vozidla před poškozením vandaly,“ uvedl předseda představenstva Jaromír Michalík. Vandalové si totiž pro svou činnost často vybírají tramvaje, které jsou odstaveny v nočních hodinách mimo areál vozovny. Tyto vozy, především ze smyčky na Nové Ulici, budou nově odstavovány právě v nové hale u nádraží.
Současně je realizace odstavů tramvají nutná v souvislosti s prodloužením tramvajové trati na Nové Sady při zachování stávajících intervalů tramvajových linek. Prodloužení trati na Nové Sady si vyžádalo také nákup nových vozidel, které budou v této hale odstavovány. "Z nově vzniklých odstavů budou vozy vyjíždět při ranní výpravě přímo k hlavnímu nádraží, s efektivním zapojením do celé tramvajové sítě," uvedla Martina krčová, mluvčí DPMO.
Hlavní dominantou budovaného areálu je pozemní objekt haly se zázemím pro obslužný personál údržby. V hale o celkové délce 105 metrů budou umístěny tři koleje, na kterých bude možno odstavit až 9 dvouvozových tramvajových souprav, tedy osmnáct vozů. V hale bude probíhat denní úklid vozů a také kontrolní a základní servisní činnost. Kvůli provádění údržby bude každá kolej vybavena v celé délce servisní montážní jámou s příslušenstvím dle potřeb údržby a dále budou u každé koleje umístěny lávky umožňující přístup k technologii na střeše vozů.
V areálu odstavů bude dále vybudován objekt výpravny tramvají, zázemí pro řidiče tramvají, technologická místnost se zabezpečovacím zařízením.
Stavba by měla být dokončena v březnu 2023. Celková cena zakázky je 279 milionů korun bez daně. Dopravní podnik na stavbu získá dotaci z fondů EU a to konkrétně z Operačního fondu Doprava ve výši 85 %.