Stojí za extrémní nehodou s vážnými ekologickými důsledky obyčejná lidská nedbalost?

Policie dnes informovala o tom, že v případě extrémně rozsáhlé nehody na železnici ve stanici Hustopeče nad Bečvou zahájila úkony trestního řízení pro podezření z trestného činu obecné ohrožení z nedbalosti. Na místě nehody zatím nadále pracují

Foto: HZS Olomouckého kraje

Včera provedli odborníci ohledání požárem zasažených železničních vagónů, po ukončení likvidačních prací na místě se uskuteční další dílčí ohledání místa činu. Právní kvalifikace je stále stejná, jak bylo uvedeno v původní zprávě. "Byly zahájeny úkony trestního řízení pro podezření z trestného činu obecné ohrožení z nedbalosti," uvedla tisková mluvčí Policie ČR Miluše Zajícová.

K různým prověřovaným verzím, které vedly k této havárii, a k dílčím úkonům probíhajícího trestního řízení se policie odmítá vyjadřovat. "Prověřování této závažné události je na samotném počátku, vyjadřovat. Zajišťování podkladů a dokumentace celého případu potrvá zcela jistě několik měsíců. Jakmile to okolnosti dovolí, budeme vás i veřejnost informovat," dodala Miluše Zajícová. Podle neoficiálních zpráv, které kolují mezi veřejností, může za havárií s obrovskými škodami stát poměrně banální nedbalost a vysoká rychlost, kterou těžký nákladní vlak přejížděl přes výhybky. Jde ovšem jen o dohad. 


Hasiči mezitím stále pokračují v likvidaci následků požáru. "Přečerpáváme chemikálii postupně ze všech vagónů. Stále platí, aby lidé nevětrali.  Spolupracujeme s Českou inspekcí životního prostředí, krizovým řízením ORP Hranice, drážními hasiči a Záchranným útvarem HZS ČR, který k nám bude vysílat další techniku pro likvidaci následků havárie i zabezpečení týlu," doplnila Lucie Balážová.

Na místě je dnes 17 jednotek, což je zhruba celkově 100 hasičů. Zasahovat musí v těžké ochraně kvůli nebezpečným podmínkám, které na požářišti panují. I dnes probíhá pravidelné měření koncentrací v ovzduší i ve vodě, naštěstí s negativními výsledky. "Využíváme chemické kontejnery, drony i robota. Chráníme vodní plochy i toky nornými stěnami a sorpčními hady," uzavřela Lucie Balážová.

Škody na nákladu, vagonech a železnici jsou zatím odhadnuty na 125 milionů korun. Celkové škody včetně možných ekologických budou ale výrazně vyšší. 




INZERCE

VSTUP DO DISKUZE



INZERCE
TV Morava
INZERCE
Radio Haná