Finání podobu tramvajové trati totiž dotváří přírodní zelený koberec. "Specializovaná firma provádí ozelenění trati s vododržnou vrstvou ze syntetického recyklátu a s hlukově pohltivými dílci na kolejnicich. Vegetační povrch tvoří předpěstované rozchodníkové rohože," uvedl investiční náměstek primátor Martin Major. "Takto postavená tramvajová trať nejenže bude tichá, ale navrátí do městského prostoru živý povrch absorbující srážkovou vodu, která se odpaří zpět a zlepší životní prostředí." V následujících dnech bude takto ozeleněna další část tramvajové tratě v ulici Rooseveltova.
I když jde o přírodě blízké opatření, tradiční trávník tyto koberce v plném smyslu nenahradí. Je to ale v každém případě lepší řešení než klasický štěrk nebo asfalt.
Tramvajová trať na Nové Sady se staví od loňského března a hotová bude v říjnu. Její délka je necelých 1300 metrů a budou na ní tři nové zastávky. Současně s tím Dopravní podnik města Olomouce staví ve Fibichově ulici nové depo, které poskytne zázemí rozšiřujícímu se vozovému parku.
Foto: FB stránka Martin Major
Foto: FB stránka Martin Major