Vyhlášení výsledků se konalo v rámci odborné celostátní konference o cestovním ruchu pořádané za podpory agentury CzechTourism. Olomoucká kampaň měla jednotnou myšlenku, dobrý nosný nápad a výborné grafické zpracování.
„Oproti prvním Karlovým Varům, které investovaly do kampaně padesát milionů korun, jsme ve dvou měsících první vlny covidu vymysleli kampaň pro české turisty a mohli do ní investovat řádově jen stovky tisíc. K tomu jsme nakoupili turistické karty Olomouc Region Card jako pobídku pro pobyt na více než dva dny v olomouckých ubytovacích zařízeních, kdy nás na podzim podpořil i Olomoucký kraj,“ uvedla náměstkyně primátora Markéta Záleská, do jejíž gesce cestovní ruch spadá.
Oceněná kampaň mířila na pocity budoucích turistů slogany Olomouc – to musíte… a podle vizuálu se v nich obměňovalo, vidět, zažít, ochutnat.
S kampaní, pobytovými balíčky, kartou plnou výhod i novými prohlídkovými okruhy vyrazili pracovníci oddělení cestovního ruchu také na roadshow, aby Olomouc osobně představili lidem v jiných českých městech. Důraz kladli na individuální cestování a plány na rodinnou dovolenou. Lákadlem se ale staly i nové sluneční hodiny, které se na budovu radnice vrátily po rekonstrukci fasády.
Náměstkyně Záleská po vyhlášení výsledků odborné poroty ujistila, že letos lze lépe předvídat, co bude, a město se na to již připravuje. „Samozřejmě se zase budeme snažit zaujmout,“ zdůraznila. Olomoucké výpadovky obsadí zanedlouho nové vítací tabule a v plánu je i spuštění nového turistického webu.
"Vážíme si ocenĕní odborníků, je to fajn nakopnutí. V rámci našich i vašich financí se budeme i nadále snažit o maximum možného," dodává Markéta Záleská v reakci na ocenění.