Během dubna byly na novou část mostu přeloženy zbývající inženýrské sítě. Poté začalo bourání zbytku starého mostu, po kterém do té doby přecházeli chodci i cyklisté. Kvůli těmto demoličním činnostem mělo Povodí Moravy schváleno snížení hladiny řeky, aby se pracovníci s těžkou s technikou mohli dostat do koryta řeky. Během dubna ubouraly bagry zbytek starého mostu, v posledním dubnovém týdnu byl zbourán také středový pilíř. Teď je teprve i pro laika patrné, že nový most nemá žádné pilíře a nad řekou ho drží je samotná jeho konstrukce včetně typických oblouků.
Nová, povodní polovina mostu ještě není dokončena a práce na ní budou probíhat. Vedle dokončení inženýrských sítí budou postupně pokládány finální vrstvy mostovky, finálních vrstvy ochozu a přibyde i zábradlí. Nakonec z oblouků zmizí traverzy, které je po celou dobu stavby zpevňovaly.
"Je tu teď celé dny velice rušno a hlučno. Na obou březích se pracuje. To by měli vidět ti škarohlídi, kteří mají neustále připomínky, že se tu nic neděje, že tu nikdo nic nedělá," říká Blanka Wittnerová, která žije v domě, sousedícím se stavbou mostu. To je ostatně dobře patrné i z přiloženého videa.
Bourání starých částí mostu a středového pilíře. / Foto: BW
Bourání starých částí mostu a středového pilíře. / Foto: BW
Bourání starých částí mostu a středového pilíře. / Foto: BW