Zahájení provozu je závislé na rozvolnění protiepidemických opatření. Šimon Pelikán předpokládá, že by se tak mohlo stát k 17. květnu. "Rezervační systém je spuštěny od 20. května, pokud budou ještě nějaké změny a objednávky budeme muset rušit, budeme Vás individuálně kontaktovat," vzkazují Plavby Olomouc.
Lodě budou zatím jezdit od přístaviště U Vodníka na jižním okraji Olomouce až ke Kožušanskému jezu. Tato trasa připomíná skutečnou divočinu, cestou mezi meandry a zátokami nad lodí přelétávají šedé i bílé volavky, ledňáčci a spousta dalšího vodního ptactva. Původní trasa centrem města směrem k Hradisku ještě letos zůstane uzavřená. Mezi mosty v Komenského ulici a Masarykovou třídou budou totiž dál pokračovat protipovodňová opatření, stavba mostu a náplavky, a kvůli stavebním aktivitám přímo v korytu Moravy musí být po celou sezónu částečně snížena hladina řeky.
Jaká je olomoucká flotila?
Kordulka a Marie Terezie mají obdobné parametry, jsou to lodě s velmi nízkým ponorem, které mohou plout i v poměrně mělkých vodách. Jsou dlouhé okolo deseti metrů a široké tři metry. Každá loď váží zhruba 5,5 tuny. Paluby lodí jsou upraveny tak, že umožňují provoz i ve špatném počasí a jezdí i v zimě, dokud řece nehrozí zamrznutí. Na palubě je možné pořádat i stylové oslavy.
Vloni měly Plavby Olomouc kvůli pandemii velké ztráty, protože většinu sezóny lodě plout nemohly. Držíme palce, aby to bylo letos mnohem lepší!
Lodě se vracejí na řeku! / Foto: Plavby Olomouc