Most dnes již není využíván zemědělskou technikou jako dříve, kdy byl kvůli přejezdům traktorů a dalších zemědělských strojů z jedné strany nově budované dálnice na druhou vystavěn. Dnes slouží v podstatě jen pěším a cyklistům k překonání frekventované čtyřproudé silnice. Poslední odborné průzkumy ukázaly, že i přes pravidelně prováděné údržbové práce a opravy se stav jeho vodorovné nosné konstrukce zhoršuje. „Zásadním problémem je velmi špatný stav předpínací výztuže a tím blížící se možnost poklesu napětí v této výztuži,“ komentuje stav mostu vedoucí odboru dopravy a územního rozvoje Marek Černý. Stav mostu zhoršuje zejména zatékání dešťové vody, jehož příčinou jsou podle znalců zejména nedostatky z dob jeho výstavby
Příslušný odbor magistrátu teď navrhuje zpracovat zadání pro zpracovatele projektové dokumentace. „Preferujeme přitom návrh, který bude řešit celou mostní konstrukci jako lávku pro pěší a cyklisty při zachování stávajícího dispozičního uspořádání, tedy stejného rozpětí mostních polí a shodného počtu svislých podpor,“ říká investiční náměstek primátora Martin Major. Do doby rekonstrukce mostu by se letos měla provést nejnutnější stavební údržba k zamezení dalšího zatékání vody do mostovky.
Odhad nákladů na zpracování kompletní projektové dokumentace včetně inženýrské činnosti a včetně přeložky sítí ČEZ je zhruba 685 tisíc korun bez daně. Odhad nákladů na opravu mostu je 17 milionů korun. Odbor investic zahájí zadávací řízení na zhotovitele projektové dokumentace.