Železniční trať mezi Olomoucí a Přerovem je součástí tranzitního železničního koridoru s intenzivním provozem a přes železniční přejezd v Holické ulici denně projíždějí stovky vlaků. Správa železnic přejezd zařadila mezi ty, u nichž prioritně řeší nahrazení mimoúrovňovým křížením.
„Náhrada současného železničního přejezdu vyroste v jeho sousedství, o kousek blíže k olomouckému hlavnímu nádraží. Vedle dvou pruhů pro automobilovou dopravu se na něm počítá i s pruhy pro cyklisty. Pro pěší vznikne na jedné straně mostu rovněž chodník,“ popsal Jan Nevola ze Správy Železnic.
Případné omezení silniční dopravy bude potřebné při dokončování stavby a jejím napojování na stávající komunikaci. Také drážní provoz si vyžádá pouze krátkodobé výluky jedné koleje, popřípadě noční výluky.
Po stavební stránce by měl být nadjezd hotový do konce příštího roku. Kompletní dokončení celého díla se pak předpokládá v prvním pololetí roku 2025.