Stavební práce ze začátku poněkud zkomplikovala absence projektové dokumentace k původnímu mostu z roku 1975, proto museli dělníci nejdříve odkrýt vrchní vrstvy, aby zjistili, jak byla lávka vlastně postavena. „Ukázalo se, že stavba lávky nebyla tenkrát provedena zcela standardně a nešlo s jistotou určit polohu trámů s předpjatou výztuží, které se nesmí jakkoli poškodit. Místo výkonnější techniky tak musela stavební firma odstraňovat betonové části svršku pomalu, po malých částech, pomocí řezačky betonu a sbíjecího kladiva, což výrazně prodloužilo dobu těchto prací. Kvůli dodržení termínu proto bylo nutné začít pracovat i o víkendech,“ vysvětlil vedoucí odboru dopravy Marek Černý.
Stavba začala 9. května, v polovině srpna odbor dopravy a územního rozvoje převzal hotovou lávku. Nyní je už průchozí a lazečtí mohou opět využívat tuto důležitou spojnici do centra města. Kromě kompletní rekonstrukce lávky stavební firma také udělala nové opevnění koryta vodoteče a dodláždila chodník přiléhající k lávce. Rekonstrukce stála 3,5 milionu korun.
Foto: Olomouc.eu / Jana Doleželová
Stav před opravou | Foto: Olomouc.eu