Dopravní podnik města Olomouce musel kvůli uzavření Dolné Novosadské upravit provoz autobusových linek 14 a 22. Úpravy železničního přejezdu, které zahajuje Správa železnic, znamenají úplnou uzavírku po celou dobu stavebních prací. Objízdná trasa pro individuální automobilovou dopravu je stanovena ulicemi Střední Novosadská, Rooseveltova, Velkomoravská, Tovární, Rolsberská, Přerovská a Keplerova.
Autobusy MHD
Linka č. 14 – ve směru Čistička/Ahold bude vedena mezi zastávkami Trnkova a Nové Sady po objízdné trase ulicemi Rooseveltova – Zikova – Schweitzerova – Jižní – Slavonínská – Střední Novosadská na zastávku Nové Sady směr U Rybářského stavu, kde bude ukončena.
Ze zastávky Nové Sady směr Hlavní nádraží bude linka vedena ve své trase (do 29. 8. 2023 linka č. 14 i nadále neobsluhuje zastávky Na Špici a Pasteurova). Na objízdné trase bude obsluhována zastávka Zikova. Nebudou obsluhovány zastávky U Rybářského stavu a Nové Sady směr Čistička a zastávky Andělská, Čistička a Ahold v obou směrech.
Linka č. 22 - bude vybranými spoji obsluhovat zastávku Ahold, a to z důvodu zajištění obslužnosti uzavřené oblasti Nových Sadů. Ze zastávky Šlechtitelů na Ahold a zpět bude linka vedena obousměrně ulicemi Šlechtitelů – silnice II/570 – Dolní Novosadská.
Linky č. 14 a 22 budou provozovány podle výlukových jízdních řádů zveřejněných na zastávkových označnících a na: www.dpmo.cz.
Výluka vlakového spojení
Od 4. září 10.30 hodin do 13. září 18.30 hodinu bude výluka na trati 301 v úseku Olomouc hlavní nádraží – Prostějov hlavní nádraží. Rychlíky pojedou odklonem přes Přerov, osobní vlaky nahradí autobusy, které budou jezdit dle výlukového jízdního řádu. Cestující budou mít na trase Olomouc hl. n. – Prostějov hl. n. a opačně k dispozici jednu přímou a jednu zastávkovou linku.
Na webu Správy železnic se o stavbě na trati píše následující: "Stavba vychází ze schválené aktualizace studie proveditelnosti modernizace tratě Olomouc – Prostějov – Nezamyslice. Předmětem stavby je optimalizace stávající trati v úseku Prostějov–Nezamyslice. Náplní stavby bude především zdvoukolejnění v úseku Olomouc-Nové Sady – Kraličky a celková rekonstrukce trati spojená se zvýšením rychlosti do 145 km/h."