Všechny tyto úspěchy stály za mimořádnou oslavu. Finální párty se uskutečnila v Šantovce o tomto víkendu, přičemž se první část konala v září, kdy celodenní program vyvrcholil velkým koncertem Alle Farbena. Na tento úspěch navázaly koncerty i v rámci druhé části oslav.
Minulou sobotu proto hosté zažili pořádnou porci koncertů. Na podiu vystoupili Adam Mišík, Pam Rabbit nebo O5 a Radeček. Fanoušci si koncerty užívali i přes nepřízeň počasí. „Pršelo, foukalo, zima, tak bylo jasný, že budeme hrát jen pro hrstku věrných. Málem jsme oněměli, když jsme uviděli, že vás zůstal kotel. Moc děkujeme, že jste kvůli nám mokli a udělali tak boží atmosféru jak na velkým fesťáku,“ děkovali po koncertě svým příznivcům O5 a Radeček (snímek vpravo). Oslavy pokračovaly také uvnitř galerie. V prostorách centra se malí návštěvníci věnovali nejrůznějším hrám z oblasti virtuální reality či sportovním aktivitám, dámy sledovaly módní přehlídky či cooking show tříhvězdičkového michelinského kuchaře Jacoba Jana Boermy. Vyvrcholením akce byla akrobatická show s velkolepými světelnými efekty.
K výročí vznikla také audiovizuální výstava, která mapuje historii celé lokality od konce 18. století až do současnosti. „Chtěli jsme ukázat, jak se místo proměňovalo a vyvíjelo do současné podoby. Dnes je Šantovka součástí města a vytváří trendy v životním stylu, zábavě i gastronomii. O propojení se životem v Olomouci nám jde především. Základem našeho úspěchu je totiž spolupráce a hledání synergie uvnitř našeho krásného města. Nejde nám jen o to, co probíhá v prostorách našeho centra, ale pomáháme například sportovním klubům, začínajícím firmám a start-upům. Jen společně jsme silní. Brzy představíme další plány, jak naši činnost ještě dále posunout o kus vpřed,“ říká Richard Morávek.
Budoucí rozšíření Šantovky je částečně vidět i v prezentaci na výstavě v 1. patře obchodní galerie. | Foto: Rej.cz
Velkým tématem je nyní rozšíření Šantovky na druhý břeh Mlýnského potoka. Developer spolu s architekty již totiž odladil finální podobu tohoto projektu a brzy s ní seznámí veřejnost. „Šantovka „dvojka“ bude mnohem více rozmanitá. Vznikne nové náměstí, ožije nábřeží Mlýnského potoka. Postavíme zde polyfunkční sál pro divadlo, muzikály, koncerty, kongresy i společenské akce, takovou obdobu pražského Fóra Karlín. Nabídku doplní i atraktivní restaurace. Chceme se soustředit na životní styl a jeho trendy, bude tu spousta zábavy pro malé i velké a jedno překvapení, které zatím neprozradím, ale za nímž se do Olomouce bude jezdit z širokého okolí. Ubytovat se bude možné v novém hotelu, přidáme unikátní gastroprovozy a velký kulturní a kongresový sál. Vznikne kus nového krásného moderního města. Věřím, že se o lokalitě bude mluvit po celé republice,“ řekl nedávno Morávek na dotaz médií týkající se budoucích plánů.
10 let Galerie Šantovka v číslech
Návštěvnost: Více než 72 milionů návštěvníků za 10 let, ročně se v posledním období pohybuje kolem 8,3 milionů lidí (vyjma dvou covidových let), stále platí vzestupný trend. V roce 2014 přišlo do GŠ 5 628 261 návštěvníků, v roce 2022 zaznamenala GŠ už 8 350 213 návštěvníků.
Obsazenost prodejních jednotek: konstantně nad 97 %
Akce: tisíce kulturních a gastro akcí (k největším patřily koncerty Alle Farben, Sandra, David Koller)
Každý měsíc organizuje Galerie Šantovka hlavní tematický event (například Miss Šantovka, Svatební veletrh, Čokofest, Velikonoce, Sportovní dny, Super Ride Car setkání, výstavy, Cosplay, Vánoce, Burger Festivaly, Dětské dny apod.). K tomu doplňkové akce, na nichž se Galerie Šantovka spolupodílí s dalšími organizátory, poskytujeme prostory pasáží neziskovým organizacím k výstavám, prezentacím nebo autogramiádám (například spolupracující sportovní kluby apod.).