Hezčí předzahrádky i decentnější reklamní poutače? Radnice nabízí provozovatelům podniků podporu

Další restaurace, kavárny, zahrádky a podobné provozovny v centru města mohou dostat sympatičtější a kultivovanější tvář. Na vylepšení reklamních poutačů nebo předzahrádek dle předem daných jednotných pravidel nabízí letos radnice velmi solidní příspěvky.

Foto: Jan Andreáš

Už od roku 2021 úpravu vzhledu provozoven v městské památkové rezervaci podle navržené metodiky město podporuje finančními dotacemi pro majitele. Letos maximální částku navyšuje na 30 tisíc korun v případě označení provozovny a na 100 tisíc korun pro předzahrádky.

„Kultivace veřejného prostoru a pokles vizuálního smogu v městské památkové rezervaci jsou stále aktuální témata. I když už se v posledních letech zvláště v některých ulicích v centru města daří vzhled provozoven upravovat s respektem k místu, kde se nacházejí, stále je na čem pracovat. Dotační program tak má jasný smysl. Věřím, že možnost získat vyšší příspěvek, ať už na návrh a výrobu reklamního poutače nebo na úpravu vzhledu předzahrádky bude pro majitele motivační,“ uvažuje primátor Olomouce Miroslav Žbánek.

Přehledný návod, jak postupovat při plánování změny vzhledu nemovitosti, sestavil útvar hlavního architekta ve spolupráci s orgány památkové péče již před třemi lety. Doporučující dokument shrnuje zásady kvalitní praxe a vychází z aktuálních zkušeností dalších českých měst. „Vlastníkům a provozovatelům radí, jak při schvalování označení v městské památkové rezervaci postupovat, a urychluje proces při získání kladného stanoviska odboru památkové péče,“ vysvětluje Jana Křenková z útvaru hlavního architekta.

Foto: Pixabay Markus / Distelrath

K materiálu věnujícímu se označování provozoven přibyla v roce 2022 také metodika s názvem Restaurační zahrádky v MPR Olomouc. Ta je závazná pro nové restaurační zahrádky a pro ty stávající stanovuje tzv. přechodné období do roku 2028. Tehdy se i pro ně stanou pravidla závaznými.

V rámci dotačních programů odboru strategie a řízení mohou majitelé provozoven žádat o příspěvek na pořízení nového návrhu označení provozovny či reklamního poutače i jeho následnou instalaci, a to ve výši maximálně 30 tisíc korun se spoluúčastí žadatele minimálně 25 procent uznatelných nákladů. Pro zájemce o příspěvek z tohoto programu je připraveno celkem 130 tisíc korun. V případě dotací pro přeměnu nebo stavbu nových restauračních zahrádek se jedná o příspěvek v maximální výši 100 tisíc korun, minimální spoluúčast je taktéž 25 procent. V tomto programu čeká na žadatele celkem 200 tisíc korun.

Příjem žádostí v obou programech začne 25. března a potrvá až do 31. srpna. Jakmile to bude aktuální, formulář najdou zájemci na webu https://dotace.olomouc.eu. Pravidla provozovatelé podniků najdou zde



INZERCE
Ostrov realit Ostrov realit

VSTUP DO DISKUZE



INZERCE
TV Morava
INZERCE
Radio Haná