V posledním týdnu začali do Olomouce navážet z italské firmy komponenty ocelové konstrukce druhé poloviny mostu. Stavební firma už o měsíc dříve připravila na Masarykově třídě dvě betonové montážní dráhy, které se liší od kolejového systému, na němž byla kompletována a vysouvána první polovina mostu. V tomto případě už nebude po dokončení konstrukce nutné posunovat most ve dvou, ale pouze v jednom směru.
Betonová montážní dráha na Masarykově třídě. / Foto: Rej
"Až bude mostní konstrukce na montážní dráze dokončena, bude vysunuta nad řeku a usazena na připravené pilíře. K vysouvání smontované poloviny mostu nad řeku by mělo dojít letos na podzim, podle stavby by to mělo být na přelomu září a října. Pokud bude příznivé počasí, chce stavební firma stihnout během podzimu ještě povrchové úpravy mostu a osazení tramvajových kolejnic," popisuje další plány stavby investiční náměstek primátora Martin Major.
Úplné dokončení protipovodňových opatření včetně nového mostu je plánováno na polovinu příštího roku. Stavbu mostů, úpravy koryta řeky a nábřeží a vybudování náplavky provádí podnik Povodí Moravy, město má na starosti navazující investice v okolí této obří stavby.