„Nekupujeme další nemovitost pro úředníky z nějakého rozmaru, důvodem je to, že stát nám nepovolil další bezplatné využití prostor na Vejdovského ulici, kde nyní sídlí agenda řidičů. Jsme tak nuceni zajistit náhradní administrativní prostory, abychom nemuseli omezit služby občanům, a zároveň chceme adekvátní umístění, aby se tam dalo i dobře přijet a parkovat. Proto jsme se rozhodli pro Ladovu a ne pro poštu na Horním náměstí,“ vysvětlil primátor Miroslav Žbánek.
Se záměrem se ztotožňuje i tajemník magistrátu. „Vyřešíme tím potřebu pro umístění agend magistrátu a její stabilizaci ve vlastních prostorách. Kromě agendy řidičů a motorových vozidel se v lokalitě do budoucna rýsuje případně i možnost pro přesunutí dalších agend úřadu, protože lokalita má velmi dobrý rozvojový potenciál ,“ uvedl tajemník Marek Černý.
Samotnou budovu bude muset město ještě opravit a zateplit. Na druhé straně dostatek prostoru využije agenda řidičů i pro rozsáhlý archiv. Poště by pak mělo město pronajmout plochu více než tisíce metrů čtverečních za cenu 1300 korun za metr a rok.
Podle primátora je také možné, že objekt bude po rekonstrukci plnit více funkcí. „Nejen že zachováme poštovní služby pro tuto část města, ale v této lokalitě také sledujeme poptávku po prostorách pro komisi městské části a další služby,“ naznačil primátor Žbánek.
Bezplatné využívání policejní budovy na Vejdovského ulici magistrátu skončí v roce 2026. Stavební úpravy budovy v Ladově ulici by měly probíhat od začátku příštího roku.
Foto: olomouc.eu/ Pavel Snášel