Předmětem dlouhé a náročné modernizace byly dva úseky trati, které zůstaly ještě v původním stavu z druhé poloviny 80. let. Jednalo se o úseky od zastávky Wolkerova po zastávku Fakultní nemocnice v ulici Brněnské a úsek v ulici Hraniční od křižovatky Brněnská - Hraniční po smyčku tramvají. Součástí modernizace byla také kompletní rekonstrukce zastávek Wolkerova, Fakultní nemocnice ve směru na Novou Ulici a Nová Ulice. Náklady na modernizaci přesáhly 200 milionů korun a Dopravní podnik je z většiny zafinancoval díky Evropské unii z Operačního programu Doprava 2021-2027.
Foto: Anna Sýkorová / DPMO
Město v průběhu rekonstrukce trati využilo výluku a opravilo křižovatky v Hraniční ulici a k vytvoření nového koordinovaného tahu přes křižovatky se světelnou signalizací. Rekonstrukce trati trvala o necelé dva měsíce déle, původně se s í počítalo jen do konce minulého roku. Zdržení padá na vrub zejména nepředpokládané nutnosti sanace podloží v části trati. Samotná realizace stavby trvala necelých 7 měsíců, na osm měsíců výluku prodloužilo složité zpracování projektové dokumentace včetně zajištění spolufinancování z Evropské unie z operačního programu Dopravy.
Trať na Novou Ulici nyní budou obsluhovat linky číslo 1, 4 a 6. Jízdní řády najdou cestující na webových stránkách www.dpmo.cz a na zastávkových označnících. Mimochodem, právě od pátku 21. února dochází k úpravě jízdních řádů všech tramvajových linek a autobusové linky číslo 42.
V podobně špatném stavu, v jakém byla tato trať, je také trať v Hodolanech a Pavlovičkách. Část, kterou vybudovali v 80. letech, je rovněž na konci svého životního cyklu a vykazuje závady jak v geometrických parametrech koleje, tak v tramvajovém krytu. DPMO nyní zpracovává projektovou dokumentaci na její rekonstrukci.