Na Novou Ulici už zase jedou tramvaje. V dubnu je ale opět na pár týdnů vyřadí

Výluka tramvajového provozu z důvodu modernizace trati na Novou Ulici skončila včera, ode dneška tudy opět jezdí tramvaje. Modernizace napravila špatný stav dvou úseků, které pocházely z 80. let minulého století. Kromě toho město opravilo podchod u Fakultní nemocnice a křižovatky v Hraniční ulici. V dubnu bude na této trati opět na tři týdny výluka kvůli dokončení některých prací.

Na Novou Ulici jedou po osmi měsících tramvaje | Foto: DPMO

„Městská hromadná doprava se v Olomouci rozvíjí vysokým tempem. Nejenže díky dotačním prostředkům pravidelně obnovujeme vozový park, v letošním roce přebírá dopravní podnik také devět nových moderních tramvají a připravuje se nákup elektrobusů. Kromě toho průběžně opravujeme a modernizujeme tramvajové tratě,“ uvedl primátor Miroslav Žbánek.

Cestující se na novém úseku trati v Brněnské a Hraniční ulici mohou těšit na pohodlnější a rychlejší cestování. „Součástí modernizace byla i kompletní rekonstrukce zastávek Wolkerova, Fakultní nemocnice (směr NU) a Nová Ulice. Cestování po modernizované trati bude rychlejší a jízda plynulejší. Vliv má nová infrastruktura i na okolí stavby, a to díky nízké protihlukové cloně a výsadbě rozchodníků, které budou mít příznivý dopad na klima dané lokality,“ sdělil předseda představenstva DPMO, a.s. Jaroslav Michalík.


Modernizace byla zahájena v letních měsících a trvala necelých sedm měsíců. „Z hlediska provedení stavebních prací byl nejnáročnější přesun stovek tun materiálu, počínaje odtěžováním neúnosných konstrukčních vrstev, přes návoz nových konstrukčních vrstev ze štěrkodrtí, až po realizaci nového tramvajového svršku,“ popsal člen představenstva pověřený řízením technického úseku DPMO, a.s. Petr Kocourek. Souběžně se stavebními pracemi na trati realizovalo statutární město Olomouc také opravu podchodu „Pionýrská“ a koordinovaný tah Brněnská – Hraniční.

Z důvodu dokončení výsadby rozchodníků a stavby ostrůvků u přechodu pro chodce v Havlíčkově ulici bude na jaře na trati ještě vyloučen provoz, předpokládaný termín je 1. – 21. dubna 2025.

Náklady na modernizaci trati přesáhly 225 milionů korun a jsou z většiny financovány Evropskou unií z Operačního programu Doprava 2021 - 2027.

V přípravě jsou dnes i další projekty, které mají vylepšit stav městské hromadné dopravy. „Kromě modernizace trati v ulicích Brněnská a Hraniční dále připravujeme III. etapu trati na Nové Sady. Máme již také územní studii na modernizaci tramvajové trati v ulicích Palackého, Litovelská a třída Míru a v přípravě studii rekonstrukce trati v Hodolanské ulici. Dopravní podnik rovněž řeší projekt na bezhotovostní platbu jízdného ve vozidlech. Poděkování za přípravu a realizaci všech těchto rozvojových projektů patří všem zúčastněným, ať už týmu dopravního podniku nebo lidem z magistrátu, kteří zajišťují dotační prostředky či se starají o zdárný průběh veřejných zakázek, ale také občanům, kteří veřejnou hromadnou dopravu pravidelně využívají,“ doplnil investiční náměstek primátora Miloslav Tichý.

Foto: DPMO



INZERCE

VSTUP DO DISKUZE



INZERCE
TV Morava
INZERCE
Radio Haná