Olomoucká zoo má nový web! Je přehledný, atraktivní a poradí návštěvníkům i s parkováním

Zoo Olomouc spouští nové webové stránky. Prozatím v testovací verzi a se spoustou novinek. Zvláštní důraz klade na zpřístupnění obsahu pro osoby se zrakovým postižením – web nyní lépe spolupracuje s asistivními technologiemi, nabízí kontrastní zobrazení i přizpůsobitelnou velikost písma.

Zoo Olomouc má nové webové stránky! | Zdroj: Zoo Olomouc

„Zoo Olomouc v posledních letech prochází proměnou. Nejde přitom jen o postupné úpravy areálů, které zvyšují kvalitu zázemí pro zvířata a pohodlí návštěvníků, zahrada mění svou tvář i směrem ven. Její prezentace se stává výraznější, soudobější a sebevědomější. Jedním z nejviditelnějších symbolů této proměny je nový vizuální styl, jenž postupně proniká do všech forem komunikace,“ uvádí vedoucí marketingového oddělení Zoo Olomouc Pavel Javůrek. Jak dodává, skutečnou výkladní skříní se pak stává web https://www.zoo-olomouc.cz/, tedy brána, kterou do Zoo Olomouc vstupuje srovnatelné množství návštěvníků jako do jejího areálu. „Věříme, že jeho nová podoba a přehlednější struktura ještě více umocní zážitek všech, kdo se s námi chtějí setkat – ať už osobně, nebo alespoň virtuálně. Na hlavní stránce webu jeho návštěvníci nově najdou aktuální obsazenost parkovacích ploch. Poslední velké proměny se dočkala webová prezentace naposledy 24. prosinci 2016,“ vysvětluje Pavel Javůrek.


„Naše agentura La Taupe se při návrhu nových webových stránek Zoo Olomouc zaměřila především na zpřehlednění a optimalizaci struktury webu tak, aby se návštěvník rychle a intuitivně dostal k potřebným informacím. V současnosti ladíme webové stránky tak, aby byly plně přístupné pro návštěvníky se zrakovým hendikepem. Do budoucna navíc plánujeme integraci nástrojů využívajících umělou inteligenci, které uživatelům ještě více usnadní orientaci a pomohou jim najít informace, které hledají – jednoduše, rychle a s ohledem na jejich individuální potřeby,“ říká Petr Vávra, jednatel agentury La Taupe.

Zároveň agentura navrhla grafický styl vycházející z vizuální identity, kterou spolu se zoo představili v roce 2023. „Cílem tohoto stylu je eliminace informačního zahlcení při zachování výrazné a zapamatovatelné vizuální podoby, která zoo Olomouc odlišuje od ostatních zoologických zahrad v Česku. Nový vizuální styl se již uplatňuje napříč komunikačními kanály – od online prostředí a sociálních sítí, přes tištěnou inzerci a outdoorovou reklamu, až po dárkové předměty, jako jsou kalendáře, hrnky, tašky či polepy služebních vozidel. Zvláštní důraz jsme věnovali také orientačnímu systému v areálu zoologické zahrady – od cedulek u zvířat, přes značení pavilonů a výběhů, až po nově označené gastroprovozy. Tato konzistence napříč fyzickým i digitálním prostředím je klíčem k lepší orientaci návštěvníků a silnější značce Zoo Olomouc,“ dodává Petr Vávra.

„Nové webové stránky Zoo přinášejí uživatelům moderní a přívětivé prostředí, které odpovídá aktuálním standardům designu i funkčnosti. Díky přehlednému uspořádání obsahu, responzivnímu zobrazení pro všechna zařízení a vylepšené přístupnosti je nyní orientace na webu výrazně jednodušší a pohodlnější. Modernizace reflektuje nejen technický pokrok, ale i snahu o maximální uživatelský komfort a dostupnost informací pro co nejširší veřejnost. „Práce na modernizaci webu byla pro náš tým nejen radostí, ale i příjemnou výzvou. Věříme, že se nám ve skvělé spolupráci se Zoo Olomouc podařilo vytvořit platformu, která splňuje současné nároky na funkčnost, estetiku i přístupnost, a že bude uživatelům dobře sloužit,“ uzavírá technický autor projektu Jiří Barbořík.




INZERCE
Ostrov realit Ostrov realit

VSTUP DO DISKUZE



INZERCE
TV Morava
INZERCE
Radio Haná