Nový úsek D35 kolem Olomouce bude pro automobily přístupný od nedělního dopoledne. Až do listopadu se bude jezdit obousměrně po jedné polovině dálnice. Podle Martina Smolky, ředitele olomouckého pracoviště ŘSD ČR, je kompletní otevření plánováno na 20. listopadu, což znamená zkrácení termínu o 158 dní.
Otevřením chybějícího úseku vznikne nepřerušený dálniční tah D35 mezi Mohelnicí na Šumpersku a Lipníkem nad Bečvou na Přerovsku. Novinka snad přinese významnou úlevu hlavně kruhové křižovatce u Globusu, kde jsou dosud běžné dlouhé kolony. Po obchvatu přijíždí denně 18 tisíc aut, po dálnici od Mohelnice podle statistik ŘSD jezdí okolo 27 tisíc aut denně. Ulehčí se i stavbě, která bude moci dokončit druhý jízdní pruh.
Během částečného provozu bude maximální povolená rychlost v úseku 80 km/h. Ve směru od Mohelnice bude otevřen jeden jízdní pruh v režimu 1+1. To znamená, že ve směru od Litovle bude otevřen pravý jízdní pruh, v místě nové mimoúrovňové křižovatky doprava přejde do levého pruhu a poté zpět do pravého. Nová okružní křižovatka, která je součástí mimoúrovňového křížení, zatím nebude otevřena, což znemožní odbočení k obchodnímu centru Olomouc City, uvedl Martin Smolka, ředitel olomouckého pracoviště ŘSD.
Stavba poslední části začala loni v únoru a podle původního plánu měl být provoz zahájen na jaře příštího roku. Díky rychlejšímu postupu prací bude celý úsek otevřen kompletně již v listopadu. Tuto stavbu ŘSD koordinuje s probíhající rekonstrukcí levého jízdního pruhu D35 mezi Křelovem a Litovlí. Podle Martina Smolky bude také tato rekonstrukce dokončena dříve, konkrétně 21. srpna.
Poslední úsek obchvatu staví sdružení firem Eurovia CS a M-Silnice. Západní tangenta propojí současný konec D35 ve směru od Mohelnice s první částí obchvatu, která byla dostavěna už v roce 2003. Stavba téměř 15 kilometrů dlouhého úseku stála 4,9 miliardy korun, zbývající tříkilometrový úsek přišel na 838 milionů korun, odhadovaná cena byla 1,15 miliardy korun.
Veliká prodleva, která léta komplikovala život řidičům, mohla být mnohem kratší. Dostavbu posledního úseku nejdříve bránil nesouhlas obce Křelov a později pak nutnost zopakovat vypracování studie dopadů na životní prostředí EIA. Na trase dlouhé 3,2 kilometru je 94 stavebních objektů, čtyři mosty a jedna protihluková stěna.