„Nejedná se o nahodilé lokality, ale v dotčených místech probíhalo měření dopravní intenzity a dodržování nejvyšší povolené rychlosti,“ uvedl k problematice ředitel městské policie Pavel Skalický a dodal: „Chceme dosáhnout zejména zklidnění dynamické dopravy a zvýšení pocitů bezpečí nemotorizovaných účastníků silničního provozu.“
Radnice argumentuje ve prospěch dalších radarů tím, že cílem je především prevence a zklidnění dopravy. "Poslední umístěný radar na ulici Okružní zpočátku zaznamenával 300 přestupků měsíčně, dnes se průměrně pohybuje okolo 190 přestupků měsíčně,“ řekl primátor Miroslav Žbánek s tím, že podobně se počet přestupků snížil i jinde.
Kde se již dnes v Olomouci měří?
Dříve měřily nejvyšší povolenou rychlost stacionární radary pouze na ulicích Přerovská, Okružní, Švabinského a v Chomoutově. Nový radar na ulici Jižní funguje v režimu kombinovaného měření úsekové a okamžité rychlosti podobně jako v Chomoutově a ve Chválkovicích, zbývající dva radary měří okamžitou rychlost.
 
První stacionární radary, na ulicích Švabinského a Dalimilova, byly spuštěny do ostrého provozu v lednu 2024. Po prvních měsících, kdy se počet přestupků pohyboval mezi čtyřmi až šesti stovkami za měsíc, došlo k postupnému poklesu na zhruba 200 - 300 přestupků za měsíc.
V dubnu loňského roku poté přibyl třetí stacionární radar a to konkrétně na dopravně vytížené ulici Přerovská. Zde za dobu jeho fungování eviduje město více než 16 tisíc přestupků. Nejkrizovější byl červen minulého roku se zjištěnými 2 246 případy porušení nejvyšší povolené rychlosti a v průměru zde měsíčně dochází k více než devíti stovkám přestupků.
A nakonec jako poslední byl instalován a v červenci 2024 spuštěn do provozu radar v ulici Okružní. I zde došlo ke zklidnění dopravy z počátečních 300 přestupků za měsíc na průměrných 190. Během doby fungování všech čtyř stacionárních radarů se řidiči dopustili více než 33 tisíc případů překročení nejvyšší povolené rychlosti.
 
							 
						 
                 
    
 
 
 
 
                             
                             
                             
                            