V loňském roce 2024 proběhlo v Metropolu celkem 776 filmových představení, která přilákala bezmála 59 tisíc diváků. S těmito čísly se ve statistice UFD umístilo v loňském roce na sedmé příčce mezi všemi jednosálovými kiny v republice.
Druhý největší počet diváků
„V průměru do našeho kina přijde na filmové představení 75 diváků. Lépe na tom je v celém Česku jen pražské kino Aero,“ potvrzuje programová vedoucí kina Sabina Hermochová fakt, že v průměrné návštěvnosti se olomoucký Metropol drží na pomyslné republikové stříbrné příčce.
„Oproti loňsku, kdy jsme byli až 20., je to velký skok. Celkově máme letos na kinařině o deset tisíc diváků více a zároveň se nám podařilo překonat i rekordní předcovidový rok 2019,“ doplňuje Hermochová. V kině Metropol probíhají už několik let také divadelní představení, koncerty a další alternativní program, který do těchto statistik není započítán.
Modernizace v sále i na webu
Do nového roku vstupuje kino Metropol s několika modernizacemi. Ta nejviditelnější proběhla v samotném kinosále renovací všech sedaček. Nově tak červená barevná kombinace sedaček vytváří ikonické logo kina. Změny proběhly i v předsálí a na webu.
„Je to závazek mít takto věrné publikum. Snažíme se proto neustále jít s dobou a postupně modernizovat náš provoz. V průběhu loňského roku jsme proto svépomocí zrepasovali všech 530 sedaček v sále, které si po téměř čtvrt století zasloužily kompletní přečalounění,“ dodává Hermochová. Změny průběžně probíhají i ve foyer kina, kde nově vznikl druhý bar, který slouží jako pomocný při vyprodaných divadelních, ale i filmových představeních.
Modernizace a redesignu se dočkaly také webové stránky kina a jeho pokladní systém, aby odpovídaly nejmodernějším požadavkům současných diváků. Změnou prošel i e-shop kina, kde kino nabízí své upomínkové předměty a dárkové poukazy.
Kino Metropol vyměnilo za svou více než 90 let dlouhou historii řadu názvů. Otevíralo v roce 1933 jako Bio Sokol, většina Olomoučanů si jej však z dřívějšího režimu pamatuje pod názvem kino Pohraniční stráže.