„Po prázdninách, k poslednímu srpnu, je návštěvnost v porovnání s loňským rokem vyšší o cca 5 000 osob. Díváme-li se však na tato čísla optikou celkové roční návštěvnosti, jedná se o natolik nízké číslo, že jej téměř netřeba hlouběji analyzovat. Tento rozdíl vygeneruje např. jeden počasím vydařený den,“ uvádí ředitel marketingového oddělení Pavel Javůrek. Rok však v zoo zdaleka nekončí.
2024
- červenec: 65 736
- srpen: 67 320
- celková návštěvnost do konce srpna 2024: 305 126
2025
- červenec: 68 542
- srpen: 74 224
- celková návštěvnost do konce srpna 2025: 310 970
Nedostatek parkování ovlivňuje návštěvnost
Nesporný vliv na návštěvnost kromě počasí má nepochybně parkování u zoo. Zpřehledněním obsazenosti celkem pěti parkovišť jistě došlo ke spokojenosti lidí, kteří se zahradu chystají navštívit a prakticky ihned (z webových stránek zoo) se mohou dovědět, zda svým autem v reálném čase zaparkují, nebo je parkovací kapacita vyčerpána. K tomu jim napomáhá 14 digitálních informačních cedulí.
Nic to ovšem nemění na faktu, že je parkovacích míst historicky málo a v exponovaných dnech jejich počet 357 nemůže zájem návštěvníků uspokojit. Těmito dny nepochybně letní měsíce v hlavní turistické sezóně jsou. Zahradu v daném období navštěvují lidé především z jiných krajských měst, kteří nevyužívají městskou hromadnou dopravu. Zahrada proto o spoustu z nich přichází na místě, nebo v budoucnu, kdy tito lidé upřednostní jinou zoo, jelikož v té olomoucké nemohou zaparkovat.
Vedení olomoucké zahrady však věnuje pozornost optimalizaci provozu stávajících parkovišť a současně nepřestává hledat nová řešení. Taková, která pomohou tuto léta trvající patovou situaci výrazně zlepšit.