Pokračování tramvajové trati na Nové Sady se blíží, město vykupuje klíčové pozemky

Pondělí, 13.11.2017

Tramvajová trať na Nové Sady, jedna z hlavních investičních akcí města v oblasti dopravní infrastruktury posledních desetiletí, je opět o něco blíže realizaci. Minulý týden totiž dojednali primátor Antonín Staněk s náměstkem Filipem Žáčkem v návaznosti na rozhodnutí zastupitelstva uzavření kupní smlouvy na poslední soukromé pozemky, dotčené stavbou této tramvajové tratě. Výkupem pozemků se otevře cesta k realizaci stavby pokračování tramvajové trati. Podle odhadů by stavba mohla začít v roce 2019.

Druhá etapa dovede tramvaje z Rooseveltovy ulice přes Zikovu do ulice Schweitzerova a vzniknou na ní tři nové zastávky. Právě vyřešení majetkoprávních vztahů do posledního metru čtverečního bylo jednou z podmínek pro pokračování trati, která v tuto chvíli končí dočasnou konečnou zastávkou Trnkova. „Projekt má stěžejní význam pro celou jižní část města, na tramvajovou dopravu bude napojeno nejlidnatější olomoucké sídliště,“ uvedl primátor Antonín Staněk a doplnil, že v lokalitě žije kolem 15 tisíc lidí a dle předpokladu využije denně zdejší tramvajové napojení kolem 13 tisíc cestujících v obou směrech. „Tímto krokem jsme úspěšně uzavřeli dva roky probíhající jednání s jednotlivými vlastníky pozemků dotčených touto klíčovou investicí. Jsem rád, že se nakonec podařilo ve všech případech dosáhnout kompromisu a pozemky vykoupit. Teď je před námi dořešení majetkoprávní vztahů pro navazující III. etapu, která má dovézt tramvaj až do Slavonína,“ doplnil investiční náměstek Filip Žáček, který jednání s vlastníky zastřešoval.

Na projekt jsou již dnes alokovány dotační prostředky v rámci integrovaných teritoriálních investic. Až 85 procent uznatelných nákladů z předpokládaných výdajů v celkové výši bezmála 400 milionů korun tak může pokrýt dotace. Pokud by majetkoprávní vztahy nebyly včas dořešeny, hrozilo by, že město nestihne dotaci vyčerpat.

Výkup se týkal pozemků vlastněných společností Billa Reality spol. s r.o. Výkup těchto nezbytných pozemků přitom nebyl jediným náročným bodem řešení majetkoprávních vztahů. Město muselo zvládnout obdobnou dohodu také s majiteli domu v Rooseveltově ulici poblíž polytechnického učiliště. Tento výkup byl uzavřen v minulém roce.

Stavba tramvajové trati na Nové Sady byla rozdělena na tři etapy. Stavební práce na části A I. etapy začaly 14. června 2012, práce na části B I. etapy započaly 10. dubna 2013. První tramvaje z centra města směrem do čtvrti Nové Sady vyjely 1. prosince roku 2013. Nyní by ještě letos mělo město začít řešit územní rozhodnutí a v dalším roce stavební povolení tak, aby koncem roku bylo vše připraveno ke stavbě. 

Vizualizace: MMOL

Fotogalerie: 
Autor: 
(red)

Komentáře

Pokračování tramvajové trati je na Povel a ke Slavonínu! Na Nové Sady už tramvaj přede jezdí! Kolikrát to mám opakovat!!! :-)