Turistické novinky: street art, květiny, hry. Olomouc chce být cílem pro rodiny

Úterý, 16.6.2020

S novou kampaní, pobytovými balíčky, kartou plnou výhod i novými prohlídkovými okruhy vyráží Olomouc do letošní turistické sezony. Cílit bude hlavně na domácí turisty, které chce do města lákat v rámci jejich individuálního cestování a plánů na rodinnou dovolenou. Se začátkem sezony město spustí i nový turistický web. Co nejvíce toho chce letos město ukázat přímo venku, a nikoliv až uvnitř různých galerií a muzeí. 

„Letošní sezona bude specifická a ponese ve znamení restartu cestovního a ruchu. Právě na to jsme se zaměřili. Chceme zúročit vše, co Olomouc nabízí a není toho rozhodně málo,“ je přesvědčena náměstkyně primátora Markéta Záleská. „Do větších měst budou turisté letos mířit spíše na jednodenní výlety. Novou kampaní, novinkami a bonusy je však hodláme oslovit natolik, aby měli důvod zdržet se déle,“ vysvětluje náměstkyně pro cestovní ruch, kulturu a sport.

POBYTOVÉ BALÍČKY A KARTA PLNÁ VÝHOD ZDARMA

Právě pro turisty, kteří se v Olomouci ubytují na více než jednu noc, připravilo město bonus - kartu Olomouc region Card, kterou obdrží zdarma. Ve spolupráci s partnerskou organizací Střední Morava, sdružení cestovního ruchu, pak město nachystalo i tematicky zaměřené pobytové balíčky za zvýhodněnou cenu, i u nich je turistická karta zdarma nedílnou součástí. „Karta zahrnuje volné vstupy do více než devadesáti turistických zajímavostí a slevy na dalších zhruba osmdesát míst v Olomouci a okolí. Ten, kdo má kartu, jezdi městskou hromadnou dopravou zdarma,“ informovala náměstkyně pro cestovní ruch, kulturu a sport Markéta Záleská. Olomouc region Card má dvě varianty, pro dospělé a děti, platnost je na 48 hodin nebo 5 dnů.

NOVÉ PROHLÍDKOVÉ OKRUHY

I v letošní sezoně se návštěvníci města obohatí o nové prohlídkové okruhy, zaměřené jsou na historii a osobnosti města. Ve spolupráci s Informačním centrem se uskuteční prohlídky Freskového sálu v Základní škole Komenium. „Ten můžeme hrdě propagovat jako olomouckou Sixtinskou kapli. Kromě toho budou probíhat prohlídky Vily Primavesy, o které je pořád velký zájem. Zcela nově si lidé budou moct vyjít s průvodcem do městských parků a za historií architektonicky zajímavých olomouckých vil,“ vyjmenovala novinky a zajímavosti vedoucí Informačního centra Olomouc Jitka Lučanová. Jednoznačným lákadlem, které v nabídce turistického centra nemůže chybět, jsou nové sluneční hodiny, které se na budovu radnice vrátily po rekonstrukci fasády.

LETNÍ VEČERY

Ani v centru rozhodně nebude pusto. O příjemnou atmosféru na Horním a Dolním náměstí se postarají letní večery s multižánrovým programem, do kterého se zapojí místní spolky a umělci. Letní atmosféru na Horním náměstí doplní večerní Pohoda u Trojice. „Ve vlastní režii se nám podařilo připravit pravidelný multižánrový hudební festival komornějšího rázu, který bude centrum oživovat od 10. července do 29. srpna vždy v pátek a v sobotu. Připravujeme také street art, připomínající významné osobnosti, svázané s Olomoucí,“ doplnila náměstkyně Markéta Záleská a připomněla květinovou výzdobu, která bude po celou sezonu v návštěvnících města evokovat těsné sepětí Olomouce s květinami.

GEOLOKAČNÍ HRY I PROHLÍDKOVÉ TRASY PRO DĚTI

Ani rodinná dovolená nebude v Olomouci nuda. Pro rodiny s dětmi město připravilo řadu novinek i osvědčených lákadel. Těšit se mohou na spuštění nové geolokační hry s názvem Skryté příběhy, která slibuje nevšední zážitek. „V letních měsících se ve městě znovu objeví postavičky kočičky Oly, v rámci prohlídkové trasy s kočičkou Olou po Olomouci, která se už několik sezon těší velké oblibě. A v nabídce pro malé turisty samozřejmě nechybí ani mobilní aplikace, jako Zachraň olomouckou pevnost, Olomoucký stroj času, Olomouc Jana Sarkandra a 3D hra Olomouc Labyrinth,“ vypočítala vedoucí odboru cestovního ruchu, kultury a sportu Karin Vykydalová.

KAMPAŃ NOVÝ WEB I PROPAGAČNÍ MATERIÁLY

Veškeré aktivity města na sezonu podtrhne nová reklamní kampaň se sloganem Olomouc – to musíte…! „Prostřednictvím sociálních sítí, tištěných médií, billboardů, bigboardů a roadshow budeme propagovat Olomouc napříč celou republikou,“ uvedla Markéta Záleská. Co je možné v Olomouci vidět, zažít a navštívit zprostředkuje návštěvníkům nový turistický web, který město spustí začátkem července. Atraktivitu města umocní i nové propagační materiály o slunečních hodinách, církevních památkách, sloupu Nejsvětější Trojice, objektech někdejší olomoucké pevnosti, i cyklotrase Olomouc – Kroměříž pod názvem Arcibiskupské putování.

Zajímavým novým prvkem je snaha ukázat co nejvíce přímo v ulicích. Autoři programu na letní sezónu počítají s tím, že lidé budou preferovat spíše procházky v ulicích před návštěvami různých kulturních institucí. Právě to je důvod, proč se ve větším měřítku objevuje květinová výzdoba na Horním a Dolním náměstí či proč se chystá street art, kdy se v ulicích objeví grafitti se slavnými osobnostmi, spjatými s Olomoucí. 

Fotogalerie: 
Autor: 
(rej)